Enter your search terms:
Top
 

Skussmål

2020park / Skussmål

Daglig leder Trygve Forgaard i Markedsføringshuset er imponert over tallene han ser når alle de ulike selskapene som holder til i 2020park og deres ansatte har svart på en rekke spørsmål om hvordan det er å ha arbeidsplassen sin der.

2020park lykkes på Forus

Igjen kan 2020park på Forus konkludere med at de lykkes med å levere kvalitet og service helt i toppsjiktet til sine leietakere. Resultatene fra kundeundersøkelsen 2016 utført av Markedsføringshuset er klare.

 

Midt i smørøyet på Forus øst

Et supert kantinetilbud hjelper godt. Men han peker på flere områder der 2020park har forbedret seg fra en allerede høy score. Beliggenheten på Forus øst med unik kollektivdekning er sentralt for de gode tilbakemeldingene. Folk kjenner at de er godt plassert når de jobber i 2020park.

 

Øker tilfredsheten på de fleste områdene

– Jeg har sagt til serviceteamet i 2020park at de må jobbe knallhardt for å opprettholde de høye tilfredshetsnivåene. Kartleggingen viser at det har de lykkes med, og de fortsetter den gode reisen og øker på alle nøkkeltall. Totaltilfredsheten med å være leietaker øker fra 85 (2015) til 88 poeng (2016) og det er imponerende, sier Forgaard.

Mer fornøyde med inneklimaet

– Inneklima er et krevende område for de fleste eiere av kontorbygg. Folk er folk og har ulike forventninger til varme og kjøling. Der noen mener det er for kaldt er det andre som syns kontoret er for varmt. Men 2020park klarer med god kommunikasjon og mer realistiske forventninger å få dette vanskelige området til å fungere for de aller fleste, sier Forgaard.

 

Forventningsavklaring og kommunikasjon er viktig

– Det fremstår for meg som servicemedarbeiderne i 2020park ikke gir seg før de får så mange som mulig godt fornøyde. Både god informasjon, serviceinnstilling og avklaringer av hva som kan justeres gir resultater.

Serviceteamet i 2020park får sekser på terningen

Forgaard har vært usikker på om 2020park vil kunne klare å løfte tilfredshetsnivåene fra et allerede høyt nivå. Kravene økes hele tiden, listen legges høyere. Det som var bra i går er «skulle-bare-mangle» i dag. Han sier derfor at tallene i undersøkelsen er overraskende gode. – Servicenivået og responstiden på hjelp og tjenester får full score, fordi folk får hjelp raskt når de trenger det. Det utløser en solid sekser på terningen fra alle, og det er sjelden jeg ser det i slike undersøkelser, sier han.

 

Det er både kjekt og viktig at 2020park lykkes på Forus

Dagens marked er kjøpers marked, med mange ledige lokaler. De som ikke ligger i toppsjiktet sliter. Da må det være svært tilfredsstillende å kunne dokumentere at alle som jobber i 2020park på Forus er fornøyde med sitt arbeidssted. – Spesielt interessant er det at miksen av selskaper som holder til der er både små og store bedrifter, private og offentlige og folk med høy utdanning og høye forventninger. Mye er sagt og skrevet om Forus, og ikke alt er like positivt. Da er det kjekt å dokumentere så tydelig ved hjelp av profesjonelle tredjeparts kartlegginger at de lykkes på Forus. 2020park har valgt å ha tilfredse kunder som sin forretningsidé, det klarer de virkelig og det kan være en inspirasjon for andre aktører i samme bransje, uttaler Trygve Forgaard i Markedsføringshuset.

 

Mer fornøyde med inneklimaet

– Inneklima er et krevende område for de fleste eiere av kontorbygg. Folk er folk og har ulike forventninger til varme og kjøling. Der noen mener det er for kaldt er det andre som syns kontoret er for varmt. Men 2020park klarer med god kommunikasjon og mer realistiske forventninger å få dette vanskelige området til å fungere for de aller fleste, sier Forgaard.

 

Forventningsavklaring og kommunikasjon er viktig

– Det fremstår for meg som servicemedarbeiderne i 2020park ikke gir seg før de får så mange som mulig godt fornøyd. Både god informasjon, serviceinnstilling og avklaringer av hva som kan justeres gir resultater.